logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه کار بوبین کمپرسور کولر خودرو

سلام در این مطلب قصد دارم درباره نحوه کار بوبین کمپرسور کولر خودرو خدمت شما توضیح بدم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید . و با نظرات خود ما را در ارائه مطلب بهتر همراهی کنید .

 

آهنربا

شما در کمپرسور خود یک آهن‌ربا دارید

بله شما در کمپرسور خود یک آهنربا دارید . این آهنربا وظیفه دارد نیروی تسمه را به شفت کمپرسور انتقال دهد . حرف‌ وحدیث‌های بسیاری درباره بوبین کمپرسور خودرو وجود دارد . در این مطلب آن را روشن می‌کنیم اما تا اینجا بدانید که ببین خودرو یک آهنرباست

بوبین کمپرسور

بوبین کمپرسور خودرو از چه چیزی تشکیل‌شده

هنگامی‌که بوبین کمپرسور خود را باز می‌کنید بو بین به‌وسیله یک خار فنری بیرونی به کمپرسور متصل شده . و شما با یک‌تکه آهن دایره شکل طرف هستید. که قطر آن معمولاً می‌تواند تا دونیم سانتی‌متر هم برسد که بسته به کمپرسور قطر و عرض آن می‌تواند متغیر باشد .

اجزای داخلی بوبین کمپرسور

 اجزای داخلی بوبین

و اما داخل بوبین چه چیزی وجود دارد . روی بوبین هنگامی‌که دقت می‌کنید بررسی پوشیده شده . کمپرسور کولر خودرو و کاملاً آب‌بندی است اما هنگامی ‌که این رزین را تراش می‌دهید البته خیلی سخت از تراش دادن آن زیر آن سیم لاکی وجود دارد . شاید در دوران تحصیلتان برای درست کردن کاردستی این کار را انجام داده‌اید . یک تکه را دور یک میخ هنگامی‌که سیم لاکی می‌پیچید و به آن مقداری ولتاژ می‌دهید آن نیز به آهنربا تبدیل می‌شود دقیقاً بو بین کمپرسور خودرو از این مکانیسم استفاده می‌کند . بسته به سایز قطر و اندازه یک آهنربا در بو بین تشکیل‌شده و توسط رزین پوشیده شده

نحوه کار بوبین کمپرسور کولر خودرو

سوختگی سیم لاکی

خرابی بو بین کمپرسور

نحوه کار بوبین کمپرسور کولر خودرو /  معمولاً سیم‌های لاکی داخل بوبین براثر گرما و یا خرابی باتری از بین می‌رود . چنانچه سیم لاکی آب شود سیم‌ها به هم گرفته وکلا ببین از بین می‌رود نحوه کار بوبین برای تعمیر آن می‌توان آن را سیم‌پیچی کرد که روشی مناسب نیست . این می‌توان ۱ عدد نو تهیه کرد اما هنگامی‌که بو بین کمپرسور خراب می‌شود هنگام کولر گرفتن فن‌های خودرو روشن می‌شود و به سر کمپرس او و می‌رسد اما هیچ عکس‌العملی داخل کمپرسور دیده نمی‌شود شفت کمپرسور به چرخش درنمی‌آید.

نحوه کار بوبین کمپرسور کولر خودرو

 

حرف آخر

 

نکته آخر بو بین کمپرسور نقش اساسی را در کمپرسور بازی می‌کند . گاهی اوقات کمپرسور فشار ۱۵ بار را به شیر انبساط وارد می‌کند که برای این فشار بو بین باید ۱۵ کیلو بار را تحمل کند . سعی کنید برای بالا بردن عمر بوبین از سرعت‌بالا هنگام کولر گرفتن استفاده نکنید . یعنی هنگامی‌که سرعت شماست بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است کولر خودرو را به‌یک‌بار روشن نکنید !

ممنون که تا اینجای مطلب با ما همراه بودید نظرات شما برای ما سازنده است تا مطلبی دیگر خدا نگهدار .

 

instagram

برای دیدن مطالب بیشتر می توانید در صفحه اینستاگرام ما عضو شوید

کارت ویزیت جهت ارتباط با ما 
برای مسیر یابی روی کارت ویزیت کلیک کنید
3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایذه
ایذه
9 ماه قبل

سلام خیلی ممنون از راهنمایتون نتیجه گرفتم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

ورود کاربری

ثبت نام