logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با کمپرسور کولر خودرو

قطعات داخلی کمپرسور

سلام و عرض ادب خدمت بازدیدکنندگان محترم در این مطلب قصد دارم درباره کمپرسور خودروتوضیح بدم.

 

 

 

"<yoastmark

 

آشنایی با کمپرسور کولر خودرو

کمپرسور کولر خودرو بخش اساسی و مهم کولر است . این قطعه با پمپاژ گاز  سرما را برای شما به ارمغان می آورد کمپرسور ها انواع خاصی دارند و البته در صنعت خودروسازی استفاده های فراوانی دارد. که از لحاظ سرمایش و آسایش سرنشینان و در بحث باربری برای استفاده یخچال در خودرو به کار میرود.

قطعات داخلی کمپرسور
قطعات داخلی کمپرسور

کمپرسور از چه قطعاتی تشکیل شده ؟

سوالی که برای ما پیش می آید این است که کمپرسور ها از چه قطعاتی تشکیل شدند البته برای جواب دادن دقیق به این صفحات باید نوع کمپرسور ذکر شود . اما به صورت عمومی کمپرسورها از یک بوبین و کلاچ و در پشتی کمپرسور که لوله ها به آن وصل میشود تشکیل شده . اما کمپرسورها  سه نوع هستند کمپرسور پیستونی  روتاری  حلزونی

کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی

 کمپرسور پیستونی کمپرسور ای است که در بیشتر خودروها مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع قطعه همانطور که از نامش پیداست برای دهش و مکش از پیستون استفاده می کند . و در برخی مدل ها دارای سوپاپ می باشد یا سوپاپ داخلی این نوع کمپرسور ها بازده و طول عمر زیادی دارند. اما کم مصرف سوخت را زیاد می کند به دلیل اتلاف پیستون های کمپرسور

 

کمپرسور روتاری
کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری

  این نوع کمپرسور روتاری نامیده می شود داخل آن آن یک استوانه شیاردار وجود دارد که داخل آن سه شیار  داخل آن است که این شیار داخل آن ورق است . که با استفاده از گریز از مرکز این ورقها و پوسته کمپرسور برخورد کرده و گاز را جابجا میکند این نوع کمپرسور ها با ۳ خیلی خوبی دارند . و حتی سرمای آنها بیشتر از کمپرسورهای دیگر است  عمر این کمپرسورها کم است و معمولاً به سر و صدا می‌افتند .

 

کمپرسور حلزونی
کمپرسور حلزونی

 

کمپرسور حلزونی

این نوع کمپرسور به تازگی داخل بازار شده است و البته بازده خوبی دارد . اما خرابی آن هم کم نیست این نوع قطعه همانطور که از اسمش پیداست صفحات داخل آنها مانند حلزون است . و با چرخش و کوچک شدن شیار ها گاز به یک نقطه جمع شده و فشرده می شود . به همین دلیل است که اسم را کمپرسور حلزونی گذاشتن .

 

 

سوپاپ اطمینان در کمپرسور
سوپاپ اطمینان در کمپرسور

سوپاپ اطمینان در کمپرسور

یکی از مهمترین قطعات سوپاپ اطمینان است این نوع قطعه برروی بیشتر از کمپرسورها نصب شده فرض کنید . شما در حال حرکت در یک جاده با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هستید و کولر خودرو هم روشن است. اما ناگهان از کار میافتد فشار گاز کولر شما ما سریعاً بالا می رود حالا فکر کنید. سنسور فشار کولر هم خراب باشد و کمپرسور همینجور روشن است قطعاً فشار به بالای ۲۸ تا ۳۲ بار می رسد فکر کنید اگر این فشار به بیرون منتقل نشود .

خطرات عمل نکردن سوپاپ اطمینان

اتفاقی می‌افتد سوپاپ اطمینان دارای یک فنر و یک ساچمه است این فنر ساعت کار را فشرده کرده و باعث آب بندی شدن سوپاپ میشود وقتی که فشار به بالا برسد . که به آن فشار نهایی می گویند. (آشنایی با کمپرسور کولر خودرو) و معمولاً در رنج سی و دو بار هست در خودروها این فنر جمع شده ساچمه به عقب رفته و اضافه گاز را را به بیرون انتقال میدهد . این سوپاپ برای جلوگیری از انفجار در کولر خودرو است

 

 امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید . نظرات شما برای ما سازنده است و اگر مطلب و سوالی دارید حتما از ما بپرسید .

 

 

هزینه شارژ کولر خودرو

انواع روش نشت یابی کولر خودرو

instagram

برای دیدن مطالب بیشتر می توانید در صفحه اینستاگرام ما عضو شوید

کارت ویزیت جهت ارتباط با ما 
برای مسیر یابی روی کارت ویزیت کلیک کنید
2.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مصطفی
مصطفی
1 سال قبل

سلام اگرگاز بزنی واین سوپاپ عمل کند مشکل ازکجاست

مصطفی
مصطفی
1 سال قبل

من یک ۴۰۵ گاز زدم دوبار این سوپاپ عمل کرده ممنون میشم برام توضیح بدی

سعید
سعید
پاسخ به  مصطفی
10 ماه قبل

سلام اگر کمپرسور خاموش باشد و سوپاپ گاز رو تخلیه کنه احتمال خرابی خود سوپاپ هست..ولی اگر کمپرسور روشن بشه بعد گاز رو به بیرون بفرسته مشکل از مسدود شدن یکی از قسمتهای سیستم کولر هست .

سعید
سعید
10 ماه قبل

سلام ممنون از مطالب مفیدتون.گویا تصویر کمپرسور دوم که عدد 17 روی بدنه نوشته دارد از نوع پیستونی بوده ،که اشتباه چاپی روتاری زیرش نوشته شده .

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

ورود کاربری

ثبت نام