logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درایر کولر خودرو

مشکلات شایع در کپسول رسیور 

سلام در این بخش از چهارم درباره درایر کولر خودرو خدمت شما توضیح بدم .در این مطلب و شارژ کولر اتومبیل گندمی همراه باشید.

کاربرد درایر کولر اتومبیل

 درایر یکی از مهمترین قطعات در بخش صنعت سرمایشی است .و  البته نام درایر در بسیاری از صنعت ها می شنویم وظیفه اصلی آن تسویه کردن . مواد  ناخالص در یک سیستم تبرید است . و حجم های بسیار گسترده ای دارد که حجم آن میتواند. اندازه یک اتاق ۱۲ متری باشد یا می تواند انقدر کوچک که اندازه یک بند انگشت باشد.

 در کپسول رسیور یا درایر چه چیزی وجود دارد
در کپسول رسیور یا درایر چه چیزی وجود دارد

 در کپسول رسیور یا درایر چه چیزی وجود دارد

شاید برای شما هم پیش‌آمده یک جنسی یا کالایی را به‌صورت نو خریداری کردید .  در آن‌یک بسته وجود است که با آن رطوبت‌گیر می‌گویند . که آن بسته رطوبت‌گیر از قطرات پلاستیک مانند شفاف تشکیل‌شده . که به آن سیلیکاژل میگویند.  و همین سیلیکا ژل دقیقاً در سیستم ذرایر استفاده می‌شود .

عمر مفید درایر یا کپسول رسیور
عمر مفید درایر یا کپسول رسیور

عمر مفید درایر یا کپسول رسیور

در خودروهای ایرانی معمولا درایر خیلی به ندرت تعویض میشود . که همین باعث خرابی کولر خودرو می شود زیرا آنقدر مخزن درایور پر میشود . که همین امر باعث می شود در وهله اول شیر انبساط دچار مشکل شود . وکیپ شدگی این قطعه باعث فشار مضاعف به کمپرسور می شود . که می تواند آسیب های بسیار جدی را کل سیستم کولر را بزند عمر مفید برای این قطعه پنج سال است .

 

مشکلات شایع در کپسول رسیور 
مشکلات شایع در کپسول رسیور

مشکلات شایع در کپسول رسیور

هنگام  شارژ گاز کولر خودرو خنک نمی‌کند . و این دلیل به خاطر مسدود شدگی کپسول رسیور است و به‌راحتی قابل‌تشخیص است . با دست زدن به لوله‌های متصل به ذرایر که سرد هست . و باید رسیور کپسول رسیور عوض شود. دومین علل شایع خرابی این کپسول بسته نشدن محکم آن به بدنه است . مثل خودرو ۲۰۶ که این قطعه به بدنه بسته نمی‌شود . و در دست‌انداز و تکان‌های شدید باعث پاره شدن محفظه سیلیکا ژل و پخش شدن . آن در کل لوله‌ها می‌گردد.

 

نسل درایر های جدید

 در درایر های جدید دیگر کپسول وجود ندارد . درایر ها با کندانسور ادغام میشود . به این صورت که برای درایر باید رادیات کولر باز شود .درایر کولر خودرو

 

 با تشکر از لطف شما که در این مطلب با ما همراه بودید. اگر این مطلب نقص یا کمبودی داشت با نظرات سازنده خودتان به ما اطلاع دهید .

 

 

 

instagram

برای دیدن مطالب بیشتر می توانید در صفحه اینستاگرام ما عضو شوید

کارت ویزیت جهت ارتباط با ما 
برای مسیر یابی روی کارت ویزیت کلیک کنید
1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

ورود کاربری

ثبت نام